soalan Anti bot mod Phpbb forum 3 hosting

Anda mungkin telah mendengar tentang hal ini: siaran seterusnya akan termasuk pelbagai ciri-ciri baru. Siaran ini akan membentangkan salah satu daripada mereka secara terperinci, menunjukkan idea dan kesan ke atas pengguna, gaya dan penulis MOD.

Kebanyakan pentadbir mengalami masalah dengan spam, yang mengambil dari banyak tenaga yang akan lebih baik dibelanjakan untuk bahagian-bahagian yang menyeronokkan mentadbir masyarakat. Kami cuba yang terbaik dalam perlumbaan senjata terhadap pengaturcara Spambot, tetapi perlu akui kegagalan dengan pendekatan kami sebelum ini. Sejak 3.0.x menjadi begitu popular kerana ia adalah, apa-apa pengesahan visual lalai mendapat rosak hampir serta-merta. Selepas perbincangan panjang di dalam dan luar pasukan, kami datang kepada kesimpulan bahawa kepelbagaian adalah jawapannya: setiap admin papan harus dapat menggunakan langkah anti-bot bukan lalai tanpa ia menjadi satu kesakitan.

soalan Anti bot mod Phpbb forum 3 sistem pengesahan hosting

Sistem pengesahan visual yang dihantar dengan 3.0.0 sudah boleh pasang dalam alam semula jadi. Ia menggunakan kelas captcha untuk memberi imej dengan huruf dan menjangka pengguna akhir untuk masukkan huruf tersebut. Bertukar-tukar kelas ditukar jenis imej. Namun, kami anggap ini menjadi terlalu ketat. Sistem ini tidak membenarkan captchas yang tidak berdasarkan memasukkan kod yang ditunjukkan pada imej. Ia tidak membenarkan menambah HTML kepada skrin pendaftaran. Oleh itu, ia tidak dapat menampung perkhidmatan seperti reCaptcha atau pendekatan seperti Soalan Jawab.

Apa yang kami, kami menambah 3.0.6 pergi jauh di luar itu. Ia benar-benar dikeluarkan butiran cekal captcha dari kod teras dan bukan menggerakkan mereka kepada API pelbagai guna. Ingin menukar captcha? Pasti, hanya memuat naik fail-fail dan pilih dalam ACP. Selesai. Semudah itu. Tiada kod perubahan jua diperlukan. Keadaan semasa boleh didapati di gedung kami.

Pentadbir Lembaga

Untuk pentadbir lembaga sistem baru ini menjanjikan satu pendekatan yang sangat mudah untuk berlawan pendaftaran bot. Pilih plugin - misalnya dari MODDB -. memuat naik fail dan mengaktifkannya dalam ACP.

Pilih CAPTCHA dari ACP.

Plugins boleh membawa laman ACP mereka sendiri.

Keadaan ini adalah bahawa anda perlu untuk mengemas kini fail anda. Walaupun 3.0.5 gaya akan terus bekerja dengan jenis captcha lama, mereka tidak akan mendapat manfaat daripada sistem plugin baru. Jadi, bersedia untuk mengemas kini gaya anda. Lebih, anda perlu mengeluarkan apa-apa arena anti-Bot dipasang sebelum melaksanakan kemas kini.

Authors MOD

Penafian: API captcha adalah pada masa ini tidak dimuktamadkan. Kita dan akan dibuka kepada cadangan penambahbaikan sehingga pembebasan 3.0.6RC1 dan tidak satu minit lagi. Jika anda percaya bahawa terdapat batasan yang teruk atau isu-isu dengan API kerana ia didokumenkan, sila beritahu kami ASAP, sebelum ia terlambat.

hosting

Nah, ada harga yang dan sedih pengarang arena anti-bot perlu membayar bahagian besar daripada itu. Kod yang berkaitan captcha hilang dari fail teras lama sepenuhnya, supaya memasang arahan untuk arena sedia ada tidak akan berfungsi lagi. Lebih buruk lagi, mereka sangat mungkin menyebabkan isu kemas kini, supaya kita hanya boleh mengesyorkan untuk menghapuskan arena anti-Bot sepenuhnya untuk kemas kini. Kami amat menghargai jika anda akan memberikan pengguna anda dengan laluan peningkatan yang jelas untuk membuat segala-galanya semudah mungkin.

Variasi asas 3.0.1-5 CAPTCHA boleh dilakukan dengan mudah dengan melanjutkan kelas plugin, tetapi pemikiran-luar-of-the-box pendekatan perlu kerja. Anda akan mendapati kebanyakan "lama" kod captcha dalam captcha_abstract.php.

Apa yang penulis MOD boleh mengharapkan sokongan yang jauh lebih mudah daripada arena mereka. The encapsulation kod MOD dalam plugin bebas menjadikan ia sangat tidak mungkin bahawa kemas kini phpBB akan memecahkan MOD pernah lagi. Konsep edit-kurang membuat pemasangan hampir peluru. Fail gaya tambahan membuat ia lebih mudah untuk menyesuaikan diri gaya yang berbeza. Sifat berorientasikan objek akan mengeluarkan banyak keperluan kotor - mahu perubahan sedikit? - hanya melanjutkan kelas. Ingin mengetahui lebih lanjut? wiki yang memberikan gambaran keseluruhan API.

Kemungkinan baru tidak berkesudahan - mahu melakukan plugin round-robin yang terkumpul jenis CAPTCHA berbeza? mungkin. Mahu menggunakan sesuatu yang memerlukan perubahan HTML? kini mudah. Sesuatu yang drastik berbeza - yup !.

Authors gaya

penulis gaya akan dilanda sama-sama keras. Kami telah direka plugin berdasarkan CAPTCHA lama dengan cara yang akan membolehkan penggunaan berterusan 3.0.5 gaya, tetapi semua pengarang gaya perlu berusaha untuk membuat fungsi plugin baru yang tersedia kepada pengguna mereka. Kod baru penting dalam template adalah ini:

Walau bagaimanapun, ingat bahawa susun atur boleh menjadi lebih kompleks dalam beberapa fail.

Satu lagi perubahan penting adalah bahawa setiap plugin menggunakan fail template sendiri, yang perlu hadir untuk setiap gaya. Pada gaya subsilver2 / PROSILVER berasaskan, hanya menyalin - atau lebih baik: menggunakan template warisan - memadai.

Sebagai pelepasan semakin hampir, terdapat beberapa kemas kini yang mengujakan.

termasuk Plugins

Lama 2.0 CAPTCHA

Yang mudah, lama phpBB 2 captcha.
Jenis: image
Memerlukan: Tiada apa-apa
pilihan Config: none
pro

  • Kerja-kerja semua pemasangan
  • Mudah untuk membaca
  • Kerja-kerja dengan 3.0.5 gaya

Klasik GD CAPTCHA

GD captcha klasik

terkenal 3,0 GD captcha.
Jenis: image
Memerlukan: GD
pilihan Config:
1 Page

  • banyak pilihan
  • Kerja-kerja dengan 3.0.5 gaya
  • spambots dapat memecahkan tetapan lalai
  • boleh menjadi sukar untuk membaca

halaman ACP dengan 3D-CAPTCHA

A captcha 3D oleh Robert "Xore" Hetzler.
Jenis: image
Memerlukan: GD
pilihan Config: none
pro

  • CPU intensif
  • dibaca untuk peratusan pengguna

halaman reCAPTCHA ACP

Perkhidmatan reCAPTCHA.

Type: text / Pihak Ke-3
Memerlukan: Daftar di recaptcha.net
pilihan Config:
1 Page

  • maklumat akaun reCaptcha
  • diakses
  • perkhidmatan berpusat
  • yang diketahui
  • memerlukan pendaftaran
  • tidak 100% berkesan
  • isu-isu privasi
  • Tidak boleh digunakan dalam PROSILVER menggunakan IE tanpa javascript

Soalan-soalan yang sering menuntut captcha. Membolehkan untuk menetapkan soalan yang ditanya mengenai pendaftaran. Soalan pada bahasa tertentu dan boleh mempunyai beberapa jawapan. tetapan A ketat membolehkan soalan dalam tanda baca dan huruf besar.

Type: text
Memerlukan: Sekurang-kurangnya satu soalan ingkar lembaga lang.
pilihan Config:
2 Laman

  • menambah / mengedit / keluarkan soalan.
  • kekerasan
  • bahasa
  • diakses
  • Berkesan dengan soalan asal
  • Mudah untuk memecahkan dengan soalan miskin
  • Mustahil untuk menyelesaikan dengan soalan miskin
  • Penyelenggaraan yang tinggi

Klasik GD captcha Lama 2.0 CAPTCHA
halaman ACP dengan 3D-CAPTCHA halaman reCAPTCHA ACP
senarai QA QA Demo ACP QA Editor
Plugins boleh membawa laman ACP mereka sendiri. Pilih CAPTCHA dari ACP.

Pertandingan plugin

Dan ada lagi yang akan datang daripada komuniti MOD. Kami menawarkan tiga Berties yg suka untuk yang terbaik plugin CAPTCHA dari masyarakat.

Pengumuman Pertandingan

Tuan-tuan dan Puan-puan, membuka editor anda!

perbincangan

Sila berbincang topik ini dan pelbagai aspek dalam Perbincangan phpBB itu. perbincangan dan Styles Forum perbincangan MOD penulis.

Anda boleh mengikuti sebarang respons bagi entri ini melalui suapan RSS 2.0. Kedua-dua komen dan ping sedang ditutup.

Menonton video ini!

Artikel berkaitan

Anti spam bot Phpbb forum 3 hostingkemas kini baru-baru ini kepada perisian spamming biasa telah membawa kepada kelemahan teruk dalam saham, Captchas berasaskan imej. Maklumat di bawah telah dikemaskini berdasarkan ini. Jangan ambil perhatian bahawa mana-mana dan semua ...
Eigenes forum erstellen Phpbb hosting5.2 kB selepas minification 1.9 kB selepas kandungan mampatan HTML boleh minified dan dimampatkan oleh server laman web ini. Cara yang paling berkesan adalah untuk memampatkan kandungan menggunakan GZIP yang mengurangkan data ...
Mengintegrasikan forum Phpbb ke dalam hosting wordpressMembina forum dalam talian memerlukan banyak kesabaran dan kadang-kadang lebih daripada pengetahuan teknikal purata. Untuk pemula ini biasanya bermaksud pembelajaran sistem perisian baru dari bawah ke atas. Apa...
Phpbb tapak hosting forum percuma# 1 PERCUMA, OPEN SOURCE SOFTWARE LEMBAGA BULETIN phpBB adalah rata-forum penyelesaian perisian papan buletin yang boleh digunakan untuk kekal berhubung dengan sekumpulan orang atau boleh kuasa keseluruhan anda ...
forum Phpbb terbaik hosting percumaApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...