Referral mod Phpbb hosting

Apa yang phpBB?

Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia adalah sumber bebas dan terbuka, jadi banyak syarikat web hosting menawarkan sebagai pemasang 1 klik pada pakej hosting mereka. phpBB cukup ringan untuk digunakan pada akaun hosting dikongsi, manakala forum sangat sibuk menjamin pelayan maya swasta (VPS) atau dedicated server.

Referral Phpbb mod hosting phpBB2 telah dibangunkan dari

versi Sejarah

phpBB adalah penyelesaian veteran yang telah menjanakan perbincangan selama lebih daripada satu dekad. Terdapat tiga versi utama phpBB, walaupun hanya dua telah digunakan secara meluas:

  • The phpBB asal telah dikeluarkan pada bulan Julai 2000, dengan v1 rasmi berikut pada bulan Disember.
  • phpBB2 telah dibangunkan dari Februari 2001 sebagai tulisan semula yang menyeluruh daripada yang asal. Ia telah ditulis untuk berjalan pada PHP versi 3.0 dan 4.0. phpBB2 disokong melalui 2009.
  • phpBB3 telah diumumkan pada Mac 2007, dengan versi rasmi pertama selepas pada bulan Disember. Ia telah ditulis untuk PHP versi 5 dan menawarkan borang pendaftaran lebih baik, pemberitahuan upgrade automatik dan ciri-ciri disemak semula.

Walaupun telah ketinggalan zaman, phpBB2 masih merupakan pilihan popular untuk banyak forum laman web. Pengguna merasa lebih mudah untuk mentadbir, dan ia masih mempunyai komuniti pengguna yang sangat meriah yang terus berkembang dan mengemaskini plugin untuk itu. Jika anda bermula sepenuhnya dari awal, phpBB 3 menawarkan keselamatan yang lebih baik dan antara muka pentadbiran yang lebih moden.

Mengapa phpBB?

Sebagai web telah berkembang, pemilik laman web mempunyai banyak pilihan untuk menggalakkan perbincangan. Blog telah menjadi popular, komen hampir standard, dan banyak laman web yang menggabungkan media sosial mengulas juga. Papan buletin rendah hati pra-wujud banyak ciri-ciri, dan phpBB telah berkembang sejak tahun 2000 untuk berkhidmat berjuta-juta pengguna di seluruh dunia.

phpBB mempunyai beberapa ciri-ciri lain yang menjadikan ia tempat yang sesuai (banyak daripada ini adalah phpBB3 sahaja):

  • Perisian ini menggunakan sistem template untuk mengawal reka bentuk; template boleh termasuk imej, warna dan susun atur.
  • pek bahasa membantu menyetempatkan phpBB; terdapat berpuluh-puluh didapati.
  • fungsi forum itu boleh dilanjutkan menggunakan plugin, yang dikenali sebagai pengubahsuaian (arena). Terdapat beratus-ratus arena disenaraikan dalam repositori rasmi.
  • Versi terbaru menyokong HTML5 dan menawarkan susun atur responsif untuk kegunaan yang lebih baik di telefon bimbit.
  • Ia telah denda secara terperinci kawalan labah-labah enjin carian, membolehkan anda menguruskan penglihatan dan menyekat labah-labah dari halaman pengindeksan anda tidak mahu mereka melihat.
  • Pengguna boleh tarik dalam Gravatars, tandakan Kawan, menghantar mesej peribadi dan menyertai kumpulan.
  • Ianya percuma.
  • Ia mudah untuk memasang dan diedarkan sebagai sebahagian daripada Softaculous.
  • Ia adalah sumber terbuka.
  • Dalam phpBB2, memasang arena adalah satu proses yang rumit yang melibatkan banyak suntingan manual. Kini, dengan phpBB3, proses arena memasang sama sekali automatik, yang menjadikan ia jauh lebih mudah bagi seseorang bukan teknikal untuk bekerja dengan.
Referral mod Phpbb hosting klik pemasang pada mereka

Keselamatan Masalah

Kebimbangan mengenai keselamatan telah membuat beberapa pemilik laman web berhati-hati dengan menggunakan phpBB. Sumber utama daripada masalah adalah skrip skala serangan suntikan luas yang berlaku lebih daripada satu dekad yang lalu, tetapi yang dicemari reputasi phpBB untuk beberapa ketika.

Antara ciri-ciri keselamatan dari phpBB3 sebenarnya telah terbalik kejuruteraan ke phpBB2. Namun, phpBB3 mempunyai langkah-langkah yang lebih baik untuk mencegah pendaftaran spam.

Pasukan phpBB juga melabur dalam audit keselamatan yang lengkap sebelum pelepasan phpBB3 memastikan ia berdiri untuk penelitian pihak ketiga.

tentang arena

phpBB arena dasarnya plugin yang mengubah suai peri laku perisian. MOD tidak sapaan; ia adalah satu konvensyen yang berkembang di laman web phpBB itu.

Seperti aplikasi web banyak, ia adalah plugin yang membolehkan pemilik laman web untuk memperibadikan perisian. Mods biasanya dibangunkan oleh para pengguna dan menyumbang kepada repositori masyarakat.

Keperluan Sistem

phpBB boleh dipasang pada kebanyakan akaun hosting dengan tindanan LAMP - Linux, Apache, MySQL dan PHP. Jika anda tidak mempunyai MySQL, anda boleh menggunakan MS SQL, Oracle, SQLite atau PostgreSQL. Anda juga akan memerlukan PHP 4.3.3 atau ke atas.

Artikel berkaitan

Phpbb percuma 3 pertukaran hostingApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...
Bandingkan MyBB vs Phpbb hostingApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...
Blog mod Phpbb hostingApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...
forum Phpbb terbaik hosting percumaApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...
Multi pangkat Phpbb hostingHome of the phpBBHS skrip forum phpBB3 hosting. phpBB forum skrip hosting adalah skrip yang membolehkan anda untuk menjadi tuan rumah pelbagai forum dengan satu set fail Apa yang ia buat bagi pengunjung anda? Forum ...