Mimetex Phpbb forum 3 hosting

Hi! Saya baru kepada masyarakat, jadi untuk memulakan dengan, baik untuk bertemu dengan anda semua.

Saya baru sahaja bermula dengan pengaturcaraan web, linux dan suxh, dan saya mahu untuk memasukkan susu getah di dalam laman web saya untuk menggunakannya dalam siaran dan ulasan dan sebagainya.

Saya berjaya untuk mengikuti www.forkosh.dreamhost.com untuk memasang mimetex dalam pelayan saya (shared hosting), bagaimanapun, saya mendapati ia mustahil untuk menggunakan mathtex.

matlamatnya adalah untuk dapat menarik litar.

Mimetex Phpbb forum 3 web hosting pengaturcaraan, linux dan

Saya telah memasang TeXLive, dan semua pakej dalam server saya, dan kini saya perlu tahu di mana fail DVIPNG adalah, untuk dapat untuk menukar output.

Di sini datang soalan-soalan:
1. Adakah DVIPNG dapat dipasang secara automatik dengan TeXLive?
1.1. Jika ya, adakah sesiapa yang tahu apa yang folder lalai?
1.2. Jika tidak, bagaimana saya boleh memasangnya?


Saya mungkin perlu meminta ini dalam forum linux, tetapi mungkin seseorang di sini telah menghadapi masalah yang sudah,

Saya cuba memasang perisian ImageMagick, tetapi saya tidak dapat mencari "convert" fail yang dinyatakan dalam tutorial yang ditunjukkan di atas. Di mana saya perlu mencari ia? mungkin seseorang tahu?

Saya tahu ini mungkin sangat samar-samar, dan saya sedar bahawa saya tidak mungkin bertanya soalan yang betul, perkara itu saya tidak benar-benar tahu apa soalan untuk bertanya sama ada. Mungkin ada orang yang di sini boleh membimbing saya.

Terima kasih banyak - banyak!

rickszyr wrote: Di sini datang soalan-soalan:
1. Adakah DVIPNG dapat dipasang secara automatik dengan TeXLive?
1.1. Jika ya, adakah sesiapa yang tahu apa yang folder lalai?
1.2. Jika tidak, bagaimana saya boleh memasangnya?

Anda dipasang TeXLive dari sumber (iaitu adakah anda mendapatkannya dari www.tug.org/texlive/)?

Saya lakukan dan pada dvipng sistem saya seolah-olah akan dipasang secara lalai di jalan yang berikut:

Tidak tahu telah "bertukar" mungkin pada sistem anda. Untuk mencari, cuba menggunakan arahan "yang" seperti yang saya lakukan atas untuk dvipng.

Hi! Terima kasih untuk jawapan anda.

Ya saya lakukan memasang TeXLive dari sumber.

Adakah anda dapat menggunakannya talian untuk hantar grafik dan apa-apa?

Daripada ingin tahu, mengapa engkau memasang dari sumber? Tidak pengedaran Linux anda mempunyai pakej TeXlive binari di dalam tabung itu? Hanya bersandar senaman?

Memasang dari pemasangan bersih, binari untuk dvipng diletakkan di:


Tetapi perkara-perkara yang sudah tentu boleh menjadi berbeza jika dipasang daripada sumber, dan pasti akan berbeza jika anda tidak mempunyai akses root.

Menonton video ini!

Artikel berkaitan

Menetapkan semula kata laluan Phpbb hostingPHP 4.3.3 atau di atas MySQL 3.23 atau ke atas - Muat naik fail yang dimuat turun ke folder public_html akaun anda menggunakan Pengurus fail dalam cPanel: - Kemudian anda perlu untuk mengekstrak fail zip: -...
VBulletin forum percuma ulasan hostingApa yang vBulletin? Mahu membina komuniti dalam talian yang berpusat pada kepentingan bersama dan perbincangan? Anda memerlukan forum atau sistem pengurusan papan buletin untuk ini. VBulletin adalah satu forum popular ...
Anti bot mod Phpbb hostingCara Pasang phpBB3 Anda boleh mengikuti arahan ini jika anda perlu melakukan secara manual pemasangan phpBB untuk laman web anda. Ambil perhatian bahawa anda perlu skip langkah ini jika anda sudah selesai ...
berita Mod Phpbb hostingApabila mewujudkan komuniti forum anda mewujudkan pandangan yang tertentu dan merasa memerlukan menyesuaikan pelbagai tetapan. Salah satu ciri-ciri yang lebih biasa untuk berubah adalah logo laman web ini. Anda mungkin mahu untuk membuang ...
template Refresh Phpbb hostingPhpbb membolehkan anda untuk memilih dari template yang berbeza untuk menyesuaikan rupa dan rasa laman web anda. Tanpa mengira template yang anda pilih untuk digunakan, mungkin ada kalanya anda mahu menambah sesuatu ...