Majestic 12 bot Phpbb hosting

Bot Jenis Baik crawler
(Sentiasa mengenal pasti sendiri) IP Range Diedarkan, Worldwide taat Robots.txt Ya taat Crawl Kelewatan Ya Data dihidangkan di Majestic.com

Majestic adalah enjin pencarian pakar berasaskan UK digunakan oleh beratus-ratus beribu-ribu perniagaan dalam 13 bahasa dan lebih daripada 60 negara-negara untuk melukis Peta bebas Internet enjin carian pengguna yang menetap. juga kuasa Majestic teknologi sah lain yang membantu untuk memahami fabrik sentiasa berubah web.

Majestic 12 bot Phpbb MJ12Bot hosting dari

pemilik laman web boleh melihat data mengenai laman web mereka sendiri secara percuma dengan mengesahkan laman web anda dalam akaun percuma di majestic.com sama ada melalui konsol Carian Google, melalui pengesahan fail teks kosong atau pengesahan tag meta.

MJ12Bot tidak kini kandungan cache web atau data peribadi. Sebaliknya ia memetakan hubungan pautan antara laman web untuk membina enjin carian. data ini boleh didapati untuk teknologi dan orang ramai, sama ada dengan mencari kata kunci atau laman web di Majestic. Butiran mengenai projek komuniti di sebalik crawler berada di Majestic12.co.uk.

Kami spider Web untuk tujuan membina enjin carian dengan crawler diedarkan turun cepat dan cekap yang membolehkan orang dengan sambungan jalur lebar untuk membantu menyumbang kepada, apa yang kita harap-harapkan supaya menjadi enjin carian terbesar di dunia. Pengeluaran enjin carian teks penuh di Majestic-12 kini dalam fasa penyelidikan, dibiayai sebahagiannya oleh pengkomersialan penyelidikan di Majestic.

Merangkak data (pada masa ini hanya graf web pautan) ditambah kepada indeks backlinks awam enjin carian terbesar yang kita mengekalkan sebagai alat khusus dipanggil laman Explorer. Semua webmaster boleh mendapatkan data percuma penuh pada pautan balik dengan mengesahkan pemilikan tapak mereka - belajar tentang backlinks anda sendiri dari indeks backlinks yang banyak.

Beberapa ISP dan firewall teruk dikonfigurasikan boleh berhenti MJ12Bot dari merangkak laman web anda. Ini biasanya kerana ISP atau Firewall tidak memahami bahawa dengan berbuat demikian, mereka menyekat pelawat tulen ke laman web anda pada masa akan datang. Ada juga yang melakukan ini untuk mengurangkan bandwidth. Dalam keadaan ini, beberapa ISP boleh membuang blok untuk semua pengguna mereka apabila mereka memahami tujuan bot. Jika ISP anda tidak akan membolehkan bot kami, kami mencadangkan yang anda anggap ISP bergerak.

Kami mempunyai memori yang panjang dan mahu memastikan kesilapan sementara, laman web ke bawah halaman atau perubahan sementara yang lain ke laman web tidak menyebabkan perubahan tidak boleh diperbaiki ke profil laman web anda apabila mereka tidak sepatutnya. Juga jika masih terdapat pautan ke halaman ini mereka akan terus ditemui dan diikuti. Google telah menerbitkan kenyataan kerana mereka juga bertanya soalan ini, sebab mereka sudah tentu sama seperti kita dan jawapan mereka boleh didapati di sini: Google 404 dasar.

hosting

Ini adalah salah faham biasa (mungkin kurang dinamakan) nofollow atribut. Google memperkenalkan 'rel = nofollow' atribut pada tahun 2005 menyatakan bahawa pautan ditandakan sedemikian tidak akan mempengaruhi sasaran Pagerank, ia tidak berhenti crawler daripada melawat laman sasaran, ini menjadi amat ketara jika halaman sasaran mempunyai beberapa pautan ke ia, beberapa mungkin mempunyai sifat ini, ada yang tidak boleh. Jika anda ingin menghentikan bots dari merangkak halaman kemudian fail robots.txt harus digunakan untuk tidak membenarkan halaman sasaran.

Maklumat lanjut mengenai rel = nofollow boleh didapati di sini: Wikipedia nofollow

MJ12bot mematuhi standard robots.txt. Jika anda mahu bot untuk mengelakkan laman web daripada dirangkak kemudian tambah teks berikut untuk robots.txt anda:

User-agent: MJ12bot
Tidak membenarkan: /

Sila tidak menghalang bot kami melalui IP dalam htaccess - kita tidak menggunakan mana-mana blok IP berturut-turut kerana kami adalah sebuah komuniti diedarkan crawler berasaskan. Sila sentiasa pastikan bot sebenarnya boleh mengambil robots.txt sendiri. Jika ia tidak maka ia akan menganggap bahawa ia adalah ok untuk merangkak laman web anda.

Jika anda mempunyai sebab untuk mempercayai bahawa MJ12bot TIDAK segala perintah robots.txt anda, sila maklumkan kepada kami melalui e-mel: bot@majestic12.co.uk. Sila berikan URL ke laman web anda dan entri log menunjukkan bot cuba untuk mendapatkan halaman yang ia tidak sepatutnya.

The crawler semasa menyokong berikut sambungan tidak standard untuk robots.txt:

  • Crawl Kelewatan sehingga 20 saat (nilai yang lebih tinggi akan digenapkan kepada maksimum bot kami menyokong)
  • Ubah hala (dalam laman yang sama) ketika cuba untuk mengambil robots.txt
  • corak mudah yang hampir sama dalam Larang arahan serasi dengan spesifikasi wildcard Yahoo
  • Membolehkan arahan boleh mengatasi Larang jika mereka lebih khusus (lagi panjang)
  • kegagalan tertentu mengambil robots.txt seperti 403 Forbidden akan dianggap sebagai arahan selimut Larang

Kami berminat untuk melihat apa-apa laporan mengenai kemungkinan pelanggaran robots.txt oleh MJ12bot.

Terdapat beberapa positif palsu dibangkitkan - ini boleh menjadi senarai semak yang berguna apabila mengkonfigurasi pelayan web:

  1. laman Off pelencongan apabila meminta robots.txt - MJ12Bot berikut ubah hala, tetapi hanya pada domain yang sama. yang ideal adalah untuk robots.txt supaya ada pada "/robots.txt" sebagaimana yang dinyatakan dalam standard.
  2. domain berbilang berjalan pada pelayan yang sama. pelayan web moden seperti Apache boleh log Akses tak kepada beberapa domain untuk satu fail - ini boleh menyebabkan kekeliruan apabila cuba untuk melihat apa yang pelayan web telah diakses di mana titik. Anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menambah maklumat domain untuk log masuk, atau log akses membelah secara satu domain
  3. Robots.txt tidak segerak dengan salinan pemaju. Kami mempunyai aduan yang MJ12Bot telah menderhaka robots.txt - hanya untuk mengetahui bahawa pemaju telah menguji terhadap pelayan pembangunan, yang tidak di-sync dengan versi sebenar

Anda boleh memperlahankan bot dengan menambah yang berikut ke fail robots.txt anda:

User-Agent: MJ12bot
Crawl Kelewatan: 5

Crawl Kelewatan harus menjadi nombor integer dan ia menunjukkan beberapa saat tidak menunggu antara permintaan. MJ12bot akan membuat sehingga 20 saat kelewatan antara permintaan untuk laman web anda - bagaimanapun ambil perhatian bahawa semasa ia tidak mungkin, ia masih mungkin laman web anda mungkin telah merangkak dari pelbagai MJ12bots pada masa yang sama. Membuat tinggi Crawl Kelewatan harus meminimumkan kesan ke atas laman web anda. Ini parameter Crawl Kelewatan juga akan aktif jika ia telah digunakan untuk * wildcard.

Jika bot kami mengesan bahawa anda menggunakan Crawl Kelewatan untuk mana-mana bot lain, maka ia secara automatik akan merangkak perlahan walaupun MJ12bot khusus tidak diminta berbuat demikian.

Semasa versi operasi siri v1.4.x daripada MJ12bot adalah:

  • v1.4.7 (Semasa - Jan 2017)
  • v1.4.6 (Sebagai Digantikan dengan 1.4.7 - Jun 2016)
  • v1.4.5 (Secara berperingkat-peringkat daripada - Jun 2016)
  • v1.4.4 (dihentikan Mei 2014)
Menonton video ini!

Artikel berkaitan

Spam daftar Phpbb hostingUntuk forum ClassiPress yang saya gunakan perisian percuma yang dipanggil phpBB. Sehingga beberapa minggu yang lalu, saya tidak mempunyai apa-apa masalah dengan forum spam tetapi kini ia seolah-olah bots telah saya menumpukan perhatian. Phpbb tidak datang ...
Cari robot txt hosting wordpressAdakah anda ingin untuk mengoptimumkan fail robots.txt WordPress anda? Tidak pasti mengapa dan bagaimana fail robots.txt adalah penting untuk SEO anda? Kami telah mendapat anda dilindungi. Dalam artikel ini, kami akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk ...
forum Phpbb skrip untuk tamat pengajian hostingIni adalah program php dan satu forum di mana info seperti tarikh dan masa yang disumbangkan, jumlah topik dan sumbangan dan mesej yang ada dalam skrip ini. Para pengguna perlu memberi nama log masuk, ...
Kata kunci seo drupal hostingSEO adalah singkatan untuk "pengoptimuman enjin carian" atau "enjin carian pengoptimum." Membuat keputusan untuk menyewa SEO adalah satu keputusan yang besar yang berpotensi untuk memperbaiki laman web anda dan menjimatkan masa, tetapi anda juga boleh ...
Bagaimana untuk menetapkan masa dalam Phpbb hostingSecara lalai, phpBB 3.0 ditetapkan untuk menggunakan Bahasa Inggeris Britain. Anda boleh memuat naik pek bahasa yang berbeza dan menetapkan bahasa lalai dari dalam Panel Kawalan Admin anda. Ini akan membantu anda jika laman web anda ...