Hentikan spam bots vBulletin hosting

Big Dan 24 Jan 2011

Saya menyalin artikel di sini saya menulis di salah satu blog saya untuk menggagalkan spam di forum-forum vBulletin. Walaupun artikel ini memberi tumpuan kepada vBulletin bahagian kumpulan pengguna artikel boleh dengan mudah digunakan untuk pakej forum lain. Jika sesiapa yang mempunyai tips untuk pakej forum lain sila tambah mereka di sini dan kami akan mempunyai Mike retitle thread untuk meliputi semua forum. Artikel asal di sini: www.almostgee. dalam forums.html. Anda boleh lihat screencaps saiz penuh di sana sebagai lampiran muncul dimatikan di sini.

Hentikan spam bots vBulletin hosting Roboform, LastPass, dan juga

Spam merupakan satu masalah yang sentiasa wujud di internet. Sama ada tetap e-mel spam yang lalu, blog komen spam, atau spam masyarakat kes kami ia adalah satu isu untuk kita semua. Saya telah diminta lebih daripada beberapa kali mengapa saya jarang mengadu tentang spam pada papan saya dan saya boleh menawarkan beberapa cadangan. Di sini saya menulis tutorial ini. Ia adalah kerana dua arena vBulletin telah berfungsi besar seiring bagi saya. Stop The Bots dan VB Stop Forum Spam telah mengurangkan keadaan spam pada ODJT turun ke hampir tiada. Cara terbaik untuk menghentikan spam adalah untuk menghentikan penghantar spam daripada mendaftar di tempat pertama.

Menghentikan bots mencegah penghantar spam daripada mendaftar dengan masa berapa lama yang diperlukan untuk mengisi borang pendaftaran. Jika ia mengambil masa kurang daripada 15 saat daripada beban halaman diserahkan anda boleh menjadi 99% pasti bentuk itu diisi oleh cara automatik berbanding seseorang menaip dalam. Dipenuhi dengan cara automatik biasanya bermakna ia adalah bot. Terdapat beberapa pengecualian Borang pengisi seperti Roboform, LastPass, dan juga auto-lengkap pelayar boleh mengisi medan dalam sekelip mata. Saya telah mengedit template pendaftaran untuk memasukkan amaran untuk tidak menggunakan pengisi borang. Menghentikan bots menafikan pendaftaran jika ia dikemukakan dengan cepat. Sebagai pentadbir anda boleh mengubah suai ambang. papan saya ditetapkan untuk 15 saat yang telah berkhidmat saya dengan baik.

VB Stop Forum Spam adalah satu lagi alat yang hebat. Ini memeriksa maklumat pendaftar terhadap pangkalan data Stop Forum Spam. Jika nama pengguna, alamat e-mel, atau IP disenaraikan dalam pendaftaran pangkalan data di atas kapal anda ditolak. Anda boleh memilih dan memilih apa cek yang anda mahu. Saya hanya menyemak IP dan alamat e-mel seolah-olah nama yang sama seperti Mike berakhir dalam pangkalan data ia boleh menghalang pendaftaran yang sah.

Kini kami telah dilakukan setiap benda untuk menghalang bot dan penghantar spam yang diketahui daripada mendaftar. Walaupun dengan arena ini di tempat masih terdapat beberapa yang dapat melepasi pemeriksaan ini kerana beberapa spammer adalah orang hanya biasa. Lain-lain jenis spam adalah spam profil, mesej spam peribadi, tandatangan spam, Kumpulan spam sosial dan mesej pengunjung spam.

Hentikan spam bots vBulletin hosting titik permulaan yang baik seperti dalam

  • Profil spam: Mendaftarkan mengesahkan alamat e-mel anda, tidak menghantar put meletakkan link spam sebagai URL halaman rumah anda.
  • spam mesej peribadi: Sama seperti spam e-mel. Mendaftar dan cuba untuk PM setiap ahli dengan link anda atau padang jualan.
  • Signature spam: Seorang ahli dengan mendaftar dan menghantar mesej generik manakala yang mempunyai tandatangan penuh dengan pautan spam.
  • Sosial Kumpulan Spam: Mendaftar dan memuat mewujudkan kumpulan sosial baru atau menghantar spam dalam kumpulan yang sedia ada. Ini menyusahkan kerana kumpulan sosial terletak jauh di sudut dan kebanyakan papan tidak dibayar banyak perhatian kepada oleh moderator.
  • mesej pengunjung spam: Pos spam sebagai mesej pelawat. Ini berlaku dua cara: Satu hanya spam ahli-ahli lain profil seperti PM spam. Cara kedua adalah lebih menyusahkan yang spam jawatan spammer dan pautan pada profil mereka sebagai mesej pelawat. mesej pengunjung spam seperti spam kumpulan sosial pergi kebanyakannya tanpa disedari sebagai berapa kerap kita melihat profil ahli yang jangan hantar?

Nasib baik jenis spam mudah digagalkan oleh kawalan kumpulan pengguna. Apabila ahli mengesahkan alamat e-mel mereka mereka secara automatik diletakkan dalam Kumpulan pengguna yang berdaftar. Anda hanya mengunci kebenaran kumpulan pengguna yang berdaftar (ACP> Kumpulan Pengguna> Usergroup Manager> Pengguna Edit Berdaftar) dan mewujudkan promosi automatik kepada kumpulan yang lain dengan kawalan kurang untuk ahli dengan lebih daripada 5, 10, atau apa sahaja nombor yang anda berasa selesa dengan saya 25 jawatan. 10 adalah titik permulaan yang baik kerana dalam tempoh 10 jawatan mereka akan menonjolkan diri sebagai ahli sah atau tidak.

Mula-mula kita mengunci General Kebenaran:


Menetapkan "Boleh Edit Profil Sendiri" kepada No. Ini menghalang profil spam dan tandatangan spam. Dengan tidak membenarkan ahli untuk mengedit maklumat profil mereka dan menambah link spam sebagai laman utama mereka dan tidak membenarkan mereka daripada mengedit tandatangan mereka. Ia juga menyekat avatar, gambar profil, dan pilihan. Saya cadangkan hanya menggunakan pilihan ini jika anda mempunyai keperluan post pendek sebelum mempromosikannya.

Seterusnya kita mengunci Mesej Peribadi:

Tetapkan Mesej Disimpan maksimum kepada 1. Dalam kombinasi dengan menetapkan jimat PMS dihantar sebagai pilihan pendaftaran lalai ahli hanya boleh menghantar satu mesej. Biasanya saya akan berkata melumpuhkan sepenuhnya tetapi ini meninggalkan pilihan untuk ahli baru menghubungi saya atau yang lain moderator tolong dengan sesuatu jika mereka tidak biasa dengan forum.

Seterusnya Mesej Pengunjung:

Di sini kita dapat menetapkan kedua-dua Post Pelawat Mesej to Own Profil dan dapat Hantar Mesej Pelawat ke Profil Lain 'untuk No. ini menghalang kedua-dua jenis mesej pengunjung spam yang digariskan di atas.

Lepas sehingga adalah Kumpulan Sosial:

Di sini kita menetapkan dapat Sertai Kumpulan Sosial dan Boleh Buat Sendiri Kumpulan Masyarakat No. Ini menghalang semua kumpulan spam sosial. Saya akan pergi setakat cadangan melumpuhkan kumpulan sosial semua bersama-sama kerana saya tidak melihat banyak digunakan untuk mereka walaupun di kalangan ahli biasa tetapi itu adalah keputusan anda.

tetapan ini akan menghalang kebanyakan spam. Sisi bawah daripadanya adalah sekali-sekala ahli baru sah akan mengadu mengenai kebenaran terhad. Jika seseorang mengadu, saya secara manual lepaskan mereka ke dalam kumpulan pengguna yang dinaikkan pangkat. Masalah selesai. Saya telah hampir tidak terjejas oleh uptick dalam spam sejak Tahun Baru (2011). Menghentikan Bots menafikan pendaftaran kepada 20-30 orang sehari pada kebanyakan hari. Sudah tentu spammer berazam akan mendapatkan melalui. Sama ada jurujual yang menjual dengan niche anda atau bukan-bot yang jarang berlaku yang mendaftar dan spams secara manual walaupun VB Stop Forum Spam menghalang beberapa dengan menyenarai hitam IP dan alamat E-mel. Pada keseluruhannya forum saya memperkatakan mungkin 3 atau 4 spammer sebulan sejak melaksanakan langkah-langkah ini berhenti jurang. Itulah beberapa saya tidak boleh merungut.

MikeDVB 25 Jan 2011

Nice menulis-up, terima kasih

Menonton video ini!

Artikel berkaitan

Hentikan forum spam vBulletin hostingTidak Disokong DB Perubahan Menggunakan Plugins Auto-Template tambahan Files Terjemahan kandungan Luar Jika anda memasang mod ini, sila tandakan ini sebagai "Dipasang". VERSION 2.1.2 DISIARKAN 2013/05/28! ...
Hentikan spam bots Phpbb hostingkemas kini baru-baru ini kepada perisian spamming biasa telah membawa kepada kelemahan teruk dalam saham, Captchas berasaskan imej. Maklumat di bawah telah dikemaskini berdasarkan ini. Jangan ambil perhatian bahawa mana-mana dan semua ...
Blok spam bots wordpress hostingspam perujuk telah menjadi isu menjengkelkan bagi banyak laman web kerana mereka merosakkan laporan Google Analytics dan membawa beberapa isu-isu yang berpotensi keselamatan lain untuk laman web anda. Apabila anda terkena ...
Hentikan spam bots drupal hostingdnewkerk mengulas 13 Mac 2009 di 06:12 Saya mempunyai kejayaan hampir selesai dengan modul Captcha yang, ditambah dengan pilihan sub-modul untuk itu, reCAPTCHA (yang adalah perkhidmatan pihak ke-3 percuma) ....
Anti spam bot Phpbb forum 3 hostingkemas kini baru-baru ini kepada perisian spamming biasa telah membawa kepada kelemahan teruk dalam saham, Captchas berasaskan imej. Maklumat di bawah telah dikemaskini berdasarkan ini. Jangan ambil perhatian bahawa mana-mana dan semua ...