Anti spam bot Phpbb forum 3 hosting

kemas kini baru-baru ini kepada perisian spamming biasa telah membawa kepada kelemahan teruk dalam saham, Captchas berasaskan imej. Maklumat di bawah telah dikemaskini berdasarkan ini. Jangan ambil perhatian bahawa mana-mana dan semua khusus ditulis untuk phpBB 3.0.6 dan ke atas; mereka tidak akan bekerja dengan versi yang lebih lama. Teknik untuk phpBB 3.0.5 dan lebih tua yang ada di sini; Walau bagaimanapun, mereka tidak lagi disokong. Arkib topik anti-spam sebelumnya boleh didapati di sini.

hosting

Topik ini membincangkan kaedah biasa untuk pencegahan spam. Untuk gambaran ringkas mengenai apa spam adalah, lihat Soalan Lazim spam kami.

Berhenti Spam - Teknik dan Strategi
  1. Solutions berkesan
    Pada masa ini, penyelesaian di bawah seolah-olah menjadi yang paling berkesan apabila melawan spambots.
    • QA CAPTCHA
      Pada masa ini, plugin QA CAPTCHA seolah-olah menjadi penyelesaian tunggal yang paling berkesan terhadap spambots (dan beberapa spammer manusia). Untuk teknik ini menjadi berkesan, anda mesti menggunakan soalan yang mudah tetapi tidak jelas dan menjawab kombinasi. Sebagai contoh, "Siapa yang anda lihat di dalam cermin itu?" adalah soalan yang berkesan, manakala "Apakah warna langit?" atau "2 + 2 =?" bukan. Soalan-soalan ini adalah terutamanya berkesan di forum-forum niche di mana seseorang boleh bertanya soalan yang tidak segera jelas kepada masyarakat umum.

    Satu jenis soalan yang muncul berkesan adalah dengan jenis "

    Apakah tiga huruf pertama dalam nama (atau URL) Lembaga ini?

    Juga sangat berkesan adalah soalan jenis:

    S: Apakah tiga pertama dan terakhir tiga aksara URL ini lembaga itu?
    A: phpity

    Q: Grass adalah untuk rumput sebagai __________ adalah untuk hutan.
    Pokok

    Q: Forest adalah untuk rumput seperti rumput adalah untuk ______________.
    A: pokok

    Untuk membolehkan QA CAPTCHA, semak imbas ke Spambot balas pada tab Umum Panel Kawalan Pentadbiran (ACP), kemudian pilih "QA" di bawah "Plugins Dipasang". Pilih "Configure", persediaan soalan anda dan menjawab pasang, kemudian mengemukakan forum. Notis anda mungkin perlu Soal-jawab yang berasingan untuk setiap bahasa yang anda gunakan.
  2. Menyekat UTC-12 Pendaftaran NOTA: Walaupun munasabah berkesan apabila ini pertama kali ditulis, ia tidak lagi terutamanya berkesan.

    Walaupun umumnya teragak-agak untuk mencadangkan Mods atau perubahan tertentu, perubahan tertentu ini telah terbukti menjadi kebanyakannya berkesan terhadap generasi semasa spambots. Perubahan di bawah hanya akan menunjukkan mesej ralat bots yang cuba mendaftar menggunakan zon waktu UTC-12 (banyak bots memilihnya kerana ia adalah 0 pada indeks senarai itu; ia adalah satu zon waktu yang tidak didiami sehingga tidak ada bahaya dalam menyekat zon waktu ini) .

    Perubahan ini adalah agak mudah:

  3. Muat Turun CAPTCHA Plugins
    Kunci kepada pencegahan spam yang berkesan membuat forum anda yang unik.
    Anti spam bot Phpbb forum 3 tuan rumah baru
    Satu cara yang berkesan untuk melakukan ini adalah untuk menggunakan CAPTCHA plugin pihak ketiga, yang dibuat mungkin dengan perubahan seni bina CAPTCHA phpBB 3.0.6 ini. Senarai plugin CAPTCHA disahkan (dan arena antispam lain) boleh didapati di sini. Jangan ambil perhatian bahawa semua arena antispam tidak sama-sama berkesan - anda perlu menyemak maklum balas di kawasan Sokongan setiap item dalam Pangkalan Data Ubahsuaian sebelum memutuskan penyelesaian yang tepat untuk anda.
  4. Sortables CAPTCHA https://www.phpbb.com/customise/db/mod/. ha_plugin /
  5. Pengguna Baru Berdaftar Group - phpBB 3.0.6 juga melihat pengenalan kumpulan "Pengguna Baru Berdaftar". ciri-ciri ini, yang boleh diaktifkan melalui halaman Tetapan Pendaftaran Pengguna Panel Kawalan Pentadbiran (ACP), membolehkan pentadbir untuk menentukan kiraan post minimum; jika pengguna adalah di bawah had ini, mereka akan menjadi anggota Kumpulan pengguna yang Baru Berdaftar. Kebenaran boleh ditetapkan pada kumpulan ini seperti mana-mana kumpulan yang lain - satu penggunaan contoh adalah untuk meletakkan Kumpulan pengguna yang Baru Berdaftar pada senarai tapis untuk semua forum. Pengguna ini secara automatik dikeluarkan daripada kumpulan itu apabila mereka mencapai jumlah post yang telah ditetapkan. Sedar bahawa ciri ini tidak retroaktif - pengguna-pengguna yang berdaftar sebelum upgrade papan untuk phpBB 3.0.6 tidak akan diletakkan di dalam Kumpulan pengguna yang Baru Berdaftar, tanpa mengira kiraan jawatan mereka.
  6. Penyelesaian lain
    • Custom Fields Profil - Terdapat satu artikel dalam Pangkalan Pengetahuan memperincikan menggunakan Fields Custom Profil sebagai penghalang spam. Ini seolah-olah menjadi berkesan terhadap kebanyakan bots.
    • Admin Pengaktifan - Ini tidak praktikal kebanyakan papan, tetapi adalah satu pilihan yang sangat baik di lebih kecil, papan kurang diperdagangkan. Banyak pendaftaran spam menggunakan alamat Gmail atau domain .cn, dan menggunakan gabungan seolah-olah rawak huruf dan nombor untuk nama pengguna mereka.
    • The McGirr Kaedah - AMBIL PERHATIAN bahawa kaedah ini tidak boleh didapati dalam talian 3.1.x, kerana ia tidak mempunyai bidang pengesahan e-mel -Ini akan mengeluarkan "mengesahkan alamat e-mel anda" dari tetapan pendaftaran dan jika bot yang cuba untuk automagically memasukkan e-mel mengesahkan, ralat akan mencetuskan dan menafikan pendaftaran. Jadi di sini kita pergi
    • Menonton video ini!

      Artikel berkaitan

      Spam o matic Phpbb hostingMemastikan pengguna anda kembali dengan membiarkan mereka mendapat trofi untuk mencapai kejayaan. Intuitif "seperti" sistem membuat pengguna berasa dihargai atas sumbangan mereka, manakala integrasi dengan ...
      soalan Anti bot mod Phpbb forum 3 hostingAnda mungkin telah mendengar tentang hal ini: siaran seterusnya akan termasuk pelbagai ciri-ciri baru. Siaran ini akan membentangkan salah satu daripada mereka secara terperinci, menunjukkan idea dan kesan ke atas pengguna, gaya dan ...
      forum Phpbb skrip hosting nulledechoPHP phpBB Multi-Forum v4.0.1 stabil untuk phpBB 3.0.12 kini boleh didapati. Ia lebih cepat, lebih kuat dan akan mengoptimumkan pendapatan anda lebih daripada versi sebelumnya. Dialu-alukan untuk echoPHP.com ...
      forum Phpbb terbaik hosting percumaApa yang phpBB? Banyak laman web yang dibina di sekitar forum perbincangan, dan phpBB adalah salah satu aplikasi forum paling biasa dan sepenuhnya dipaparkan di web. Ia percuma dan sumber terbuka, jadi banyak laman web ...
      phoenix Icy untuk Phpbb forum 3 hostingApa yang Icy Phoenix? Icy Phoenix ialah CMS berdasarkan phpBB (a sumber terbuka Bulletin Board pakej PHP berskala sepenuhnya dan sangat disesuaikan berdasarkan) serta banyak pengubahsuaian dan integrasi kod ...